domingo, 19 de mayo de 2013

Pesyau col fueu/ Cerrado con fuego

Esti relatu, faeme alcordame dos años anguaño, un pueblu llamau Villamaior, nel conceyu de Piloña (Oriente d'Asturies), d'un di pa otru, dexa de goler a caramelu; la xente del llar, que llevaba tola vida respirando el bon golor a caramelu de milenta sabores, ya non-lo fae.
Esa xente, dexo de facer co-les manes figures de doce, co-la mente suaños de fresa, col cor ,latios de vainiella , co-l'alma romeries de refrescu cola dexo parte d'ello pesyau pol fueu y reñacer guey ye per difícil, entrugome si mas,que d'aquel añu 1957...

Ye un relatu de quexa, de rabia contenia, de griesca y de llantu; Chupa Chups, una empresa que naz por una idega que tien Enric Benat en el nomau pueblu, y que agasayase a una multinacional d'eses como Perfetti Van Melle (italo-holandesa),que un bon di decie pesyar.La esencia d'estes boles,non ye Sant Esteve de Sesrovires, nin Perpiñán, nin Roma, Ámsterdam o la ma que-lu pario...ye Villamaior.

Y si esto no ye asina, coyaceu miu, esti que agora apura el café y agueya el País, como llabor de bon asturianu, NUN TORNARA A XINTAR CHUPA CHUPS.


Este relato, hace que me acuerde, dos años antes, un pueblo llamado Villamayor, en el concejo de Piloña (Oriente de Asturias), de un dia para otro, deja de oler a caramelo; la gente del lugar, que llevaba toda la vida respirando el buen olor a caramelo de miles de sabores, ya no lo hace.
Esa gente, dejo de hacer con las manos figuras dulces, con la mente sueños de fresa, con el corazón, latidos de vainilla, con el alma fiestas de refresco de cola, dejo parte de ello cerrado por el fuego, y el renacer hoy, es muy difícil, me pregunto si mas que aquel año 1957...

Es un relato de queja, de rabia contenida, de lucha y de llanto; Chupa Chups, una empresa que nace por una idea que tiene Enric Benat en el nombrado pueblo, y que se regala a una multinacional de esas como Perfetti Van Melle( italo-holandesa), que un buen dia decide cerrar.La esencia de estas bolas,no es Sant Esteve de Sesrovires, ni Perpiñán, ni Roma, Ámsterdam o la madre que lo pario...es Villamayor.

Si esto es asi, amigo mio, este que ahora acaba el café, y ojea el País, como labor de buen asturiano, NO VOLVERA A COMER CHUPA CHUPS.

No hay comentarios: